CELE STRATEGICZNE ROZWOJU INSTYTUTU NAUK O JAKOŚCI I ZARZADZANIA PRODUKTEM KADENCJA 2024-2028
CEL GŁÓWNY:
Zapewnienie wysokiego poziomu jakości kształcenia i stabilnej pozycji Instytutu w Uniwersytecie
CELE SZCZEGÓŁOWE:
1. Doskonalenie i optymalizacja oferty dydaktycznej
· doskonalenie programów studiów i ich dostosowanie do potrzeb rynku:
- badania rynku w zakresie oczekiwanych kompetencji absolwenta przyszłości
- rozwój systemu certyfikacji kompetencji w ramach prowadzonych kierunków studiów – np. certyfikat z zarządzania projektami, zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego
- dostosowanie programów do nowych technologii i przemysłu 4.0
- wprowadzenie obowiązkowych wykładów anglojęzycznych w ramach przedmiotów do wyboru
· rozwój oferty dydaktycznej:
- rozwój współpracy z firmami z otoczenia gospodarczego i dostosowanie oferty dydaktycznej do potrzeb rynku pracy
- opracowanie programu nowego kierunku studiów w j. angielskim w celu przyciągnięcia studentów zagranicznych (umiędzynarodowienie procesu kształcenia)
- wprowadzenie microcredentials do oferty Instytutu
- opracowanie oferty krótkoterminowych kursów i szkoleń w języku polskim w celu przyciągnięcia praktyków biznesu (lifelong learning) i w języku angielskim w celu przyciągnięcia studentów zagranicznych i rozwijania kompetencji językowych kadry i studentów
- projektowanie we współpracy z pracodawcami microcredentials dla studentów, które odpowiadają na konkretne potrzeby rynku pracy i odzwierciedlają aktualne wymagania zawodowe
· uzyskanie wysokich ocen w procesie akredytacji kierunków studiów prowadzonych w Instytucie
2. Rozwój kadry dydaktycznej
· weryfikacja potrzeb kadrowych Instytutu i optymalizacja obciążeń dydaktycznych
- dbałość o odpowiednią strukturę kadrową Katedr INJZP
- dbałość o dobrostan pracowników – promowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym – optymalizacja obciążeń dydaktycznych i administracyjnych
· doskonalenie kompetencji kadry nauczycielskiej
- zachęcanie do udziału w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych, konferencjach dydaktycznych, webinariach, warsztatach dydaktycznych (m.in. dzięki środkom pozyskanym z Funduszu Doskonałości Dydaktycznej UEK)
- rozwój kompetencji językowych
- rozwój kompetencji przyszłości – budowanie umiejętności miękkich i interdyscyplinarnych
- promocja programów wspierających rozwój osobisty, kulturę współpracy i otwartości
3. Budowanie społeczności instytutowej i wzmacnianie relacji
· promowanie postawy wzajemnego szacunku i współpracy – tworzenie przestrzeni do dialogu i wymiany opinii,
- spotkania ze studentami i pracownikami
- integracja studentów i pracowników – (dni otwarte, pikniki, warsztaty zespołowe, zmagania sportowe instytutów)
- rozwój programów mentoringowych, w których pracownicy Instytutu (opiekunowie I roku) i starsi studenci pomagają młodszym studentom adaptować się do życia akademickiego i wspierają ich w rozwoju kompetencji oraz zarządzaniu wyzwaniami edukacyjnymi
- tworzenie ścieżek mentoringowych we współpracy z ekspertami z branży, które umożliwią studentom dostęp do aktualnych trendów oraz bezpośredniego kontaktu z przemysłem i praktykami biznesowymi
- wsparcie dobrostanu studentów
· pogłębienie współpracy i partnerstwa ze studentami
- kształtowanie oferty dydaktycznej we współpracy ze studentami
- rozwój programów mentoringowych i współpracy z przemysłem – zachęcanie studentów i pracowników do udziału w programie tutoringowym UEK Honours „WISE”
- zwiększenie udziału studentów w projektach dydaktycznych i badawczych
- weryfikacja ofert kół naukowych i wzrost zaangażowania studentów w działalność kół naukowych, docenienie roli i nakładu pracy opiekunów kół naukowych
4. Rozwój infrastruktury Instytutu
· rozwój infrastruktury dydaktycznej i badawczej INJZP na miarę XXI wieku
- optymalizacja wykorzystania aktualnego sprzętu i sal dydaktycznych
- intensyfikacja aplikowania o granty aparaturowe
· poprawa warunków i organizacji pracy i studiowania
- zapewnienie dostępu pracownikom katedr zlokalizowanych obecnie na Sienkiewicza do udogodnień istniejących na Kampusie – relokacja katedr
- zwiększenie dostępności miejsc do odpoczynku i pracy własnej pracowników oraz studentów