Ułatwienia dostępu

Instytut Nauk o Jakości i Zarządzania Produktem

CELE STRATEGICZNE ROZWOJU INSTYTUTU NAUK O JAKOŚCI I ZARZADZANIA PRODUKTEM KADENCJA 2024-2028

CEL GŁÓWNY:

Zapewnienie wysokiego poziomu jakości kształcenia i stabilnej pozycji Instytutu w Uniwersytecie

CELE SZCZEGÓŁOWE:

1. Doskonalenie i optymalizacja oferty dydaktycznej

·  doskonalenie programów studiów i ich dostosowanie do potrzeb rynku:

  •  badania rynku w zakresie oczekiwanych kompetencji absolwenta przyszłości
  • rozwój systemu certyfikacji kompetencji w ramach prowadzonych kierunków studiów – np. certyfikat z zarządzania projektami, zarządzania jakością, zarządzania środowiskowego
  • dostosowanie programów do nowych technologii i przemysłu 4.0
  • wprowadzenie obowiązkowych wykładów anglojęzycznych w ramach przedmiotów do wyboru

·  rozwój oferty dydaktycznej:

  • rozwój współpracy z firmami z otoczenia gospodarczego i dostosowanie oferty dydaktycznej do potrzeb rynku pracy
  • opracowanie programu nowego kierunku studiów w j. angielskim w celu przyciągnięcia studentów zagranicznych (umiędzynarodowienie procesu kształcenia)
  • wprowadzenie microcredentials do oferty Instytutu
  • opracowanie oferty krótkoterminowych kursów i szkoleń w języku polskim w celu przyciągnięcia praktyków biznesu (lifelong learning) i w języku angielskim w celu przyciągnięcia studentów zagranicznych i rozwijania kompetencji językowych kadry i studentów
  • projektowanie we współpracy z pracodawcami microcredentials dla studentów, które odpowiadają na konkretne potrzeby rynku pracy i odzwierciedlają aktualne wymagania zawodowe

·  uzyskanie wysokich ocen w procesie akredytacji kierunków studiów prowadzonych w Instytucie

2. Rozwój kadry dydaktycznej

·  weryfikacja potrzeb kadrowych Instytutu i optymalizacja obciążeń dydaktycznych

  • dbałość o odpowiednią strukturę kadrową Katedr INJZP
  • dbałość o dobrostan pracowników – promowanie równowagi między pracą a życiem prywatnym – optymalizacja obciążeń dydaktycznych i administracyjnych

·  doskonalenie kompetencji kadry nauczycielskiej

  • zachęcanie do udziału w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych, konferencjach dydaktycznych, webinariach, warsztatach dydaktycznych (m.in. dzięki środkom pozyskanym z Funduszu Doskonałości Dydaktycznej UEK)
  • rozwój kompetencji językowych
  • rozwój kompetencji przyszłości – budowanie umiejętności miękkich i interdyscyplinarnych
  • promocja programów wspierających rozwój osobisty, kulturę współpracy i otwartości

3. Budowanie społeczności instytutowej i wzmacnianie relacji

·  promowanie postawy wzajemnego szacunku i współpracy – tworzenie przestrzeni do dialogu i wymiany opinii,

  • spotkania ze studentami i pracownikami
  • integracja studentów i pracowników – (dni otwarte, pikniki, warsztaty zespołowe, zmagania sportowe instytutów)
  • rozwój programów mentoringowych, w których pracownicy Instytutu (opiekunowie I roku) i starsi studenci pomagają młodszym studentom adaptować się do życia akademickiego i wspierają ich w rozwoju kompetencji oraz zarządzaniu wyzwaniami edukacyjnymi
  • tworzenie ścieżek mentoringowych we współpracy z ekspertami z branży, które umożliwią studentom dostęp do aktualnych trendów oraz bezpośredniego kontaktu z przemysłem i praktykami biznesowymi
  • wsparcie dobrostanu studentów

·   pogłębienie współpracy i partnerstwa ze studentami

  • kształtowanie oferty dydaktycznej we współpracy ze studentami
  • rozwój programów mentoringowych i współpracy z przemysłem – zachęcanie studentów i pracowników do udziału w programie tutoringowym UEK Honours „WISE”
  • zwiększenie udziału studentów w projektach dydaktycznych i badawczych
  • weryfikacja ofert kół naukowych i wzrost zaangażowania studentów w działalność kół naukowych, docenienie roli i nakładu pracy opiekunów kół naukowych

4. Rozwój infrastruktury Instytutu

·  rozwój infrastruktury dydaktycznej i badawczej INJZP na miarę XXI wieku

  • optymalizacja wykorzystania aktualnego sprzętu i sal dydaktycznych
  • intensyfikacja aplikowania o granty aparaturowe

·  poprawa warunków i organizacji pracy i studiowania

  • zapewnienie dostępu pracownikom katedr zlokalizowanych obecnie na Sienkiewicza do udogodnień istniejących na Kampusie – relokacja katedr
  • zwiększenie dostępności miejsc do odpoczynku i pracy własnej pracowników oraz studentów